2011-01-02

Hockey och nyår

Det har hänt väldigt mycket de senaste dagarna, därav den usla uppdateringen!
Jag har på känn att det här inlägget kommer bli ganska långt men jag kan ju säga att det kommer handla om när jag och mitt fotbollslag var på hockey i läkerol arena samt nyår, mest nyår.

Den 30e december, dagen före nyårsafton alltså styrde sterre på burren järvsös damlag och det yngre laget mot läkerol arena för att titta på brynäs-modo. Väldigt spännande och rolig resa.

Dagen efter var det nyårsbestyr. Vi lagade en hejdundrans meny som innehöll skagenmacka med avokado till förrätt. Varm rätt var väldigt god fläskytterfilé, paj, rotfruktsgartäng, potatisgratäng, sallad och massor av bröd. Till efterrätt bjöds det på vitchokladpannacotta. Mums!

Vi lekte även paketleken, eller åtminstone hälften av oss. Det slutade med att jag fick en läppsyl, 4 varma koppen och lite choklad.

Vid tolvslaget begav vi oss upp till öjeberget för att se vad järvsö hade att bjuda på, massor av vackra fyrverkerier och även några fina ljusgrejer som lyste så mysigt.
Trevligt sällskap och en mycket lyckad kväll.

Jag har även lovat mig själv att fortsätta med mitt gamla nyårslöfte, godisförbud. Jag tänkte också satsa på det som de flesta oftast förösker sig på, "ett nyttigare liv med mer träning". Vi får väl se hur det går men det började helt okej iaf, jag var ute åh sprang idag och till min förvåning orkade jag springa hela tiden och var inte helt slutkörd när jag kom hem.

I år tänker jag fylla 18, ta körkort, åka till spanien 1 månad, egypten 1 vecka, och göra detta år till något oförglömligt bra!

Jag trivs i dessa dagar, även fast det finns saker som tynger mig.
Jag älskar dig min bästa vän, min morfar.

Tittade på gamla bilder, hittade en goding
Balen i nian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar